Halasi Zoltánt a VDSzSz Szolidaritás élére!

HALASIZOLI

HALASIZOLI

Ilyen a vasút 2015-ben!

2015. június 24. - halasizoli

embertelen_rakosrendezo.jpgA képen és videón látható embertelen körülmények között dolgozó kollégák vesznek részt éjjel-nappal a szobi vonatok vágányútjának beállításában Rákosrendezőn, és közreműködnek a gépek körbejáratásában is. Teszik ezt a szabad ég alatt, az időjárás viszontagságainak kitéve (tegnap például szakadó esőben), WC vagy kézmosási lehetőség nélkül. Ez tűrhetetlen, mélységesen felháborító, és mindennek a legalja!

Vasutas berkekben már fél éve köztudott, hogy karbantartás miatt bezárják a Nyugati pályaudvart, és a forgalom lebonyolításának egy részét Rákosrendező veszi át. Ez a fél év azonban kevés volt arra, hogy konténert telepítsenek a munkavállalók részére! Kollégáimat megkértem, hogy azonnal menjenek ki a helyszínre. Haladéktalan intézkedést követelünk a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójától, természetesen, a felelősségre vonás sem maradhat el! Helyszíni videó itt:

Ami Rákosrendezőn történt, az mindennek a legalja, de sok vasúti szolgálati helyen alig jobb körülmények között dolgoznak az emberek. Körülményjavító intézkedésekre minden MÁV-vállalatnál, minden munkakörben sort kell keríteni, a Startnál viszont legalább valami elkezdődött: megszűnik a laktanyai elhelyezés, helyette egyágyas panziókban pihenhetnek a vezető jegyvizsgálók: nem dől rájuk a fal, felakaszthatják az ingüket, és másnap reggel fehér ingben, az új egyenruhában, az elvárt követelményeknek megfelelően tudnak szolgálatba jelentkezni. A körülményjavítás még csak sok pénzbe sem kerül, viszont a súlyos létszámhiány miatt halaszthatatlan. Amikor az emberek rosszul keresnek, szórakoznak velük és a munkakörülményeik is förtelmesek, semmi nem tartja őket a vasútnál! Erről is beszélgettünk a VDSzSz Szolidaritás Kocsivizsgálói tagozati ülésén június 23-án:

https://www.facebook.com/halasizoli

A bejegyzés trackback címe:

https://halasizoli.blog.hu/api/trackback/id/tr947569920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2015.06.25. 06:45:59

A Rákosrendező kiváló eszenciája az egész Mávnak. Tekerős kézi sorompók egész nap ott ülő bakterokkal (akikre talán átlag napi egyszer van szükség), extra lepukkant állomásépület, kockaköves út, két kerület közlekedését elvágó, 10 percen túl zárva tartható sorompó, a vágányok 2/3-át már visszavette a természet (de a Máv véletlenül sem adja át más célra a kerületnek/fővárosnak), a Mávtól bérelt területen illegális szeméttelep, a terület többi részén "csak" a megszokott szemétdomb, ahol a lomizók verik/égetik le a műanyagot az elektromos berendezésekről, gyalog (babakocsival) és kerékpárral szinte átjárhatatlan felüljáró stb. stb.

lombozódó 2015.06.25. 06:46:05

Úgy sem mernek semmit sem tenni a duma helyett :-))))
Be kell zárni a MÁV -ot és kész , megoldott a probléma :DDD
Lovaskocsikat kell üzembe helyezni!!!!!!!!

))

Beer Monster 2015.06.25. 06:46:12

Drága, szar, a gyorsvonat túl sok helyen megáll, a személy nem megy végig a vonalon...
Kocsival kell közlekedni, meg kell szűntetni a vasútat, ha már egy civilizált menetrendet nem képesek évtizedek alatt összeállítani, csak a tavalyit dátumozzák újra 70 év óta.

humorpalanta 2015.06.25. 06:46:14

Mondjuk kíváncsi lennék mibe telne pár BZ-mellékből szükségbódékat csinálni. Mozgathatóak lennének, emberi körülmények lehetnének rajtuk, ha beválik, bővíthető. Puff.

lombozódó 2015.06.25. 06:46:17

Ha nem is akarnak kommenteket :-))) akkor minek erőlködni.

ComLo 2015.06.25. 07:12:20

Hát nem tudom. persze ha lenne rá lehetőség, meg meg lehet csinálni, akkor építsenek bódát, stárat, akármit.
De azért én mondjuk egyetem mellett, volt hogy nyáron betonzotam ,ahol magunk gondoskodtunk a vízről, és nem székben ültünk. Pinzékedtem, ahol egész nap rohangálni kellett a tűző napon. Mégis egy alapvetően ilyen munkát végző ember mit vér, tetőtéri irodát, kilátással a halászbástyára? Mégegyszer mondom, ha van rá egyszerű lehetőség akkor csinálják, de ha az emberkének az a dolga, hogy a sinek között rohangásszon, és bizergálja a vonatokat, akkor szerintem ez full korrekt.

Gazsi bácsi lótetű 2015.06.25. 09:40:19

Azzal kezdeném, hogy az összes mávos felsővezető céges autóját visszavenném, és egy városi elektromos kisautóra cserélném. Vidékre menjenek VONATTAL! És persze havonta kötelező minőségellenőrzés a legnagyobb kihasználtságú vonalakon, hogy lássák milyen teendőik vannak még.

netrunner71 2015.06.25. 10:05:15

Sajnos, ma Magyarországon bevett gyakorlat, hogy a munkavállaló le van szarva.
Aki nem irodában ül, az sok jóra nem számíthat.
Nem arról van szó, hogy az alacsony végzettségű embernek is milliós fizetés kell, de az emberséges bánásmód neki is jár!
Én 8 évvel ezelőtt találtam egy munkahelyet ahol a főnök ember maradt, mindent megtesz azért, hogy a dolgozók jól érezzék magukat. Sajnos nem ez a gyakorlat, az előző helyemen kutyába se vettek.
Ebből az is következik, hogy a munkavállalók fejében megvannak az ellenszenves érzések a munkáltatókkal szemben, sokat kell még változni a felfogásnak.
Elhűlve hallgatom az egyik budapesti közműszolgáltató munkatársát amikor a főnökéről beszél.
Az irodában az asztal mellett pöffeszkedő huszonéves új főnök magából kikelve ordítja, hogy nem érdekli a melós, az csak két lábon járó beszélő szerszám.

sas70 2015.06.25. 10:20:51

21. század, hurrá! De olimpia az kell nekünk!

biciklis bakter · http://hovamegyavonat.blog.hu/ 2015.06.25. 13:10:49

...de ha véletlenül a gépcsere szintidejét 12 percről 8 percre szeretnénk levinni, akkor a különböző érdekképviseletek azonnal jajveszékelni kezdenek, hogy azt "márpedig nem-le-het". Csak mondom...

gigabursch 2015.06.25. 13:10:51

@Gazsi bácsi lótetű:
Én az összes politikussal is ezt tenném. (valamint minden kormánymegbízottal és felső vezetővel)
Hivatali ügyben szigorúan tömegközlekedéssel!
Piripócs alsó képviselőjétől a miniszterelnökig.

a Lojalista 2015.06.25. 13:25:33

Nekem is volt szerencsém ingázni elővárosi vonalon évekig. Na...... brrrrrrrr.

A mondás úgy tartja: A MÁV-nak 5 ellensége van : a 4 évszak és az utasok....hát valahogy így.
süti beállítások módosítása